Besökare idag


lördag 24 mars 2012

Inget är förändrat, dock brist på något att reta upp mig på, så ni får bara en kortare rapport...:-)

Så blev det fredag den här veckan också, Skribenten har levt Tarzanliv dom sista dagarna den här veckan efter hemkomsten från London, vilket i realiteten innebär att jag klättrar i träden här hemma och klipper vattenskott på fruktträden, i afton lagom till mörkret inträdde så var det näst sista av 9 träd klart, man tittar på träden och tänker: Va fan, det där kan inte ta mer än ett par timmar att klippa ur men man glömmer att man ska klättra upp och ner på en stegjävel 5000 gånger för att klippa av skiten, så morgondagen ruvar nu på sista klättrandet innan man kan fira in våren med lite gourmet vid dammen med damen, hoppas att solen består över helgen…J

Annars händer det inte särskilt mycket i Skribentens fattiga liv för ögonblicket, jo föresten 2:an M har fått ett ”riktigt” jobb och är nu ”i karriären” vilket gör att jag i min fadersroll med glädje ser att allt börjar falla på plats, 3:an E har varit i Spanien och tappat sin telefon i poolkaklet, jag har bytt till sommardäck på Hälftens bil och jag har som vanligt retat upp mig på alla idioter som har körkort men inte fattar att trafik måste flyta, till alla kärringars försvar kan jag säga att merparterna av idioterna denna fredag var gubbjävlar och till deras försvar kan tilläggas att dom hade en kärring på passagerarplatsen, så man kan fråga sig om dom bara styrde medan den som satt på sidan talade om vad som skulle göras…J

Som vanligt när jag börjar skriva på en fredag, så hann det bli lördag innan resten kommer till, men inget bra skapas på en dag, inte ens Rom, i dag skall våren firas in med sista grenklippningen och små snittar med aioliräkor och wasabi, till detta får det nog bli 1:an K vätska med bubblor av bättre sort, något ska man ju kosta på sig mitt i fattigdomen…J Denna lördag börjades på det numera vanliga sättet: Bacon och äggsmörgås med jättebalja kaffe till Dagens Nyheter, vi fattiga får hålla till godo med det lilla, där DN-Lördag hade en artikel om ”lillgammalt” i betydelsen att klä sig ”moget” i tidig ålder, där står om ”ansiktsbehåringens” utbredning för 10 år sedan: Något av en epidemi bredde ut sig på Södermalm i Stockholm, en stadsdel känd för likriktad originalitet i medelklassförpackning…J Skribenten ler i mjugg och anser att den beskrivningen håller än i dag, ingenting förändras utom korven som har två…J

Sista trädet började ansas, men en lättare lunch, dock utan aiolitillskottet störde klippningen så resterande vattenskott får anstå till morgondagen…J Hälften och Skribenten åkte på en kortare loppisrunda under sen förmiddag och lyckades bränna av dryga 700 bagis, som förhoppningsvis genererar ett kassatillskott i den ”ansträngda” budgeten, satsar man inget så rinner det inte till, som flickan sa och log…! Mullvaden gillar verkligen läget just nu, att rulla sig i solen där han nu kan kolla pågående projekt och att dessutom kunna ligga i nyklippta trädkronor och hålla koll på att personalen snyggar till den slitna omgivningen som han anser är en toalett (Hälftens rabatter) till honom är ett jobb som passar honom…J Var på ”kryddan” och bunkrade lagom med varor till dagen och morgondagen, så helgen är just nu hyfsad, i afton får det bli lite softa i allmänhet innan morgondagens DN landar i lådan och en söndagsfrukost får Skribenten att nytända, vi har slutat att elda i kåken, dagsvärmetillskottet räcker mer än väl att värma våra enkla lokaliteter så nu kan man återfylla tomrummet i vedkällaren med x antal inköpta möbler och annat som är på väg att Traderas via nätet, allt för i afton i brist på ilska, kanske återkommer under morgondagen om något händer, den som käkar lever får se…J

Till sist säger jag som vanligt: God Natt eller God Morgon, ni väljer det som passar för jag vet inte vilket som skall gälla för era behov…J

Grumpy (Trädklipparen) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar