Besökare idag


tisdag 13 mars 2012

Röster för resten av ryssar som reser, eller föresten, resten höjer rösten..:-)

Ingen dag är som söndagar, auktioner har sin charm och lyckan är att köpa väggklockor (dock inte en sådan som ni ser till vänster, men hittar jag den då blir det en till affär oavsett utropspris..J), fråga mig inte vad jag ska ha dom till, för det vet jag inte ännu, men ordspråksboken säger: Kommer tid, så kommer råd…J Antalet väggur börjar oroa just nu är ena väggen i trapphuset ner till ”uthyrningen” helt belamrad med olika väggur och idag så ökades samlingen med ytterligare ett, Hälften börjar nog bli URolig (KLOCKRENT), kunde inte låta bli att skriva så fast det skulle ha stått orolig, annars har det inte hänt så mycket sedan jag skrev om tvångskvoteringen på arbetsplatser och lika bra är det…J

Men jag hittade en ”generator” som genererar QR-koder, så nu gör jag sådana på löpande band, är man som ”kaminmannen” så kan man inte göra så mycket annat än att ösa på i 180 när man hittar något roligt…J Mest cirkulerar saker runt den kommande resan som går av stapeln torsdag kväll, detta kommer ju betyda att bloggen stannar av tills nästa vecka, men då har jag förmodligen en hel del att ”tjöta” om, Eftermiddagen (slutet) ägnades åt att klippa ur delar av fruktträdens vattenskott (mycket återstår), så lite nytta blev gjord, stämmer allt så kommer jag att hinna klart alla 8 päron- och äppelträd tills vi ska åka, vill ju inte ha grenar hängande i ansiktet när dom första G&T skall avnjutas i solsken…J

Längtar starkt efter att slippa alla jävla vinterkläder och väntar nu på att man skall kunna öppna uterummets vikdörr mot en solvarm trädgård, så nu jobbar jag starkt för den ”globala uppvärmningens” framskridande…J I år skall utebelysningarna runt dammen och gräsmattan få klok el fast monterad och nergrävd enligt normer som elektrikern från Ekerö (M) godkänner, dammen börjar så sakta smälta sitt istäcke och jag har sett dom första fiskarna simma under isen, vilket betyder att dom inte blev ”fiskpinnar” den här vintern heller men pumpjäveln verkar ha rasat av frysskador, så en ny kommer nog på utgiftskontot senare i vår…L Mycket att göra i trädgården, men tar man bara tag i "skiten" och inte använder tiden till att publicera ångestframkallande bilder så blir det nog klart i tid, fast runt lunch är bästa tid att starta dagen eftersom då har den efterlängtade morgonsolen fördrivit dom värsta köldgraderna som fortfarande bildas under natten...J

Jag har varit inaktiv några dagar, beroende på att jag behöver vara aktiv i trädgården som går före bloggande, dock följer jag den gode Oskars synpunkter på bloggen och gossen har mycket rätt i det han säger: Han uppmärksammar hotet från öster, som enligt mitt tycke även borde omfatta alla fyllskallar som sitter på Öster, frågan är om dom är det verkliga hotet eller dom som hotar oss (enligt artikeln i går) med en landstigning i Slite och enligt hävd är lika stora suputer och ”maffia” som våra egna, läs om hotet här:


Att dessutom Gotlands Bryggeri redan firar invasionen med att ge ut en alkoholprodukt verkar vara ett tecken så tydligt som det går, kanske läge att sondera den svarta marknaden och söka på Blocket efter en AK4 eller likvärdig bestyckning, den där Oskar´s siarförmåga kanske inte skall underskattas…J Smaken på Alkoholprodukten verkar ju ha valts ut med finess som redan nu passar vårat ”röda” klimat hos våra beslutsfattare, läs själva:


Speciellt formuleringen ” smak med tydlig beska, inslag av ljus sirap” ger ju vid hand att även gällande styre har anpassats till att förbereda för våra ”gästers” ankomst…L Kommunalfullkomlige lär väl även då fungera på samma sätt, men förhoppningsvis kanske det i alla fall då baseras på en plan, även om det bara blir den berömda femårsplanen, alltid något sa han som kom via Slite…J

Byter vi ämne, så kommer vi fram till att London ligger närmare än vi tror och att det finns en del att förbereda innan avfärd, så att sitta här och knappa på tangenter är väl inte särskilt lyckat om man inte vill göra Hälften på dåligt humör och det vill man ju inte, så jag får avsluta med att tala om att eventuella uppdateringar av den här bloggen knappast kommer tidigare än om en vecka, om jag nu inte lyckas bli helt uppretad innan avfärden på fredag, man vet aldrig hur mycket som kommer in, som flickan sa och log…J

Så, Sov Gott eller God Morgon som vanligt eder önskan är min lag om vi bortser ifrån när jag är sur (händer vid sällsynta tillfällen), kollade föresten med min teleoperatör om kostnader för uppdateringar från London och kom fram till att sådana kan bara bli aktuella via Facebook så att ni vet (kanske även Twitter), den som lever får se…J

Grumpy (Ryssaspiranten) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar