Besökare idag


onsdag 7 mars 2012

Frid vare med eder, för jag har inte tid...!

Såg i Dagens Nyheter att hembiträden Singapore börjar ”tjata” om att dom inte längre vill jobba 2 år innan dom kan få sin första lediga dag, Skribenten oroas nu över att dom varor han så väl behöver kommer att börja kosta mer, misstänker nämligen att detta bara är början och att snacket om att förbjuda barnarbete också blir en realitet, tur att man hann tvinga barnen att lasta in ved i källaren innan dom blev vuxna, ibland har man en jävla tur…J Men som i allt annat, Gud ser om de sina, givetvis valde han ut en av de riktigt troende till sin omvårdnad, urvalet var ju ganska enkelt med tanke på att få människor är så ödmjuka som eder Skribent…J Gudrun Skyrmansompesten  har ännu inte sagt sitt så Vår Herre skall inte känna sig säker ännu, men hon skall ju bli ”filmis” och har väl redan gett uttrycket ”snuskrulle” ett ansikte…L Vill ni läsa om hembiträden och tror att jag på vanligt vis fabulerar så kan ni dubbelkolla fakta enligt understående hänvisningslänk på internet (borde kanske ha skrivit internnätt, dels bryr sig ingen och dels är den liten, som flickan sa och log…!), här har ni länken:


Ny rad nytt ämne: Varför kan man inte få köra som man har gjort (med körkort, dom utan är inte medräknade) i 36 år utan att en part sitter bredvid  (milt sagt: talar om varför man inte ska göra så som man gjorde...!) och kommenterar varje sak man gör, om man var en ”tillbudstillverkare” alltså orsak till tillbud, så hade jag förstått vissa av inläggen men nu är det 36 år av skadefritt körande vi talar om…? Orsaken är solklar, ingen som har barn kan ens låta sin partner utföra handlanden utan att ”moderserfarenhet” läggs till i varje händelse som inte har hänt, men som skulle kunna inträffa om Lottoraden slår in samma vecka och solen dessutom slocknar…! Leave me alone, if you don´t like it, drive by your self…L

Grannen G har idag varit på besök, han gnäller inte på hur jag kör, jävla tur för honom för jag skiter i hur han kör, men jag är jävligt glad för att han tar hand om Mullvaden när vi inte är hemma och det kommer vi inte att vara nästnästa helg för då ska vi åka till London, vi fick det av ”vuxenbarnen” i Julklapp, allt för att Hälften skall få shoppa i metropolisk miljö Skribenten fick ett extra tillskott på 60 pund till öl i metropolisk miljö, för att inte få ytterligare psykoser under tiden…J Kanske inte hjälper helt, men psykoser blir lindrigare om dom inträffar i pubmiljö, den stackars grannen skall då ”göda” Mullvaden (som hanterar sin vanliga omgivning med metoder som kan relateras till andra "trevliga" individer), må Vår Herre bistå med så bra väder att han kan låta eländet springa in och ut själv genom kattluckan (nu pratar jag inte om grannen G, utan eländet M), om Gud vill och brännvinet räcker som prästen sa och log (den hade ni inte väntat er, som flickan sa och log), skit var det med det, klockan är massor, beroende på hur man ser det, men jag borde ligga flat i bingen, som hon också sa någon gång…J

Jag upptar eder dyrbara tid med trivialiteter som endast genererar störningar i eder dag/natt,  beroende på dygnsrytm och vana, dessutom kräver detta präntande att jag har dubbla glasögon av två orsaker:

        1.     Jag har jävligt mörkt där jag sitter…J

        2.     Jag har glömt det andra skälet…J

Så för i afton tackar jag för mig och hoppas att jag inte har upptagit dyrbar tid av er viktiga dag med mina ynkliga funderingar om omgivningen, min antifeministiska attityd sen tidigare rader kompenserar jag snabbt här genom att visa kvinnostyrka med bilden här till vänster...:-) Skribenten har ju diplomatens enkla inbyggda attityd och jag undrar om jag behöver påtala att jag och grannen G tog en stänkare till aftonkaffet (ja, ja, jag tog någon bira också, men dom räknas inte eftersom dom inte faller under alkohollagstiftningen om slutet sällskap, för enligt den så skall all alkohol vara köpt på systembolaget och det kan dom ”fetglömma”…!), skit i det, i morgon är det arbetsdag och sängen väntar…J Sov Gott eller God Morgon om ni hellre väljer det, jag knyter mig och kvartar tills Mullvaden bestämmer annat…J

Grumpy (Nattens Verbala Riddare) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar