Besökare idag


fredag 23 september 2011

Så har skribenten återvänt till arbetslivet.:-)

Den här veckan har varit under all kritik, dock fastställdes äntligen en diagnos på undertecknads sjukdomsbild vilket efter dryga 4 veckors elände kändes som en befrielse, luftrörskatarr är inte att leka med.....:-(

Men penicilin var den slutliga lösningen för att få igång "gubbjäveln" (Södermalms Pärlas kärleksfulla namn på undertecknad), så nu har jag varit tillbaka i verkligheten under tre dagar och nu skall vi kontrollera om jag är något sånär återställd, medicinen har den underbara verkan även om man klämmer en bunt bira påstod apotekaren som delade ut drogen till skribenten, dock har den sämre verkan om man sätter i sig mejeriprodukter, redan detta är ett straff i sig, eftersom jag är storkonsument av "rödmjjölk" under dom tider jag inte intar pilsner, jag har varit tvungen att intaga Hälftens urgoda husmanskost utan tillskott av "den vita gudadrycken" och kommer att få leva med det ända tills måndag då kuren avslutas, sedan skall jag försöka dricka ifatt som det så vackert heter.....:-)

Annars är det inte så mycket att förtälja om man bortser från ett sent inlägg på bloggen från "Anonym" på en blogg från fredagen den 4:e februari 2011, jag är starkt förvånad över att personen ifråga sedan dess har klurat ut ett inlägg som lyder enligt följande:
Anonym sa... arbetsskyggt galet fyllo,,,, 21 september 2011 19:00
Jag klurade en stund på inlägget och skrev tillbaka:
grumpy sa... vadan detta sena uppvaknande och vad avses, kan det förtydligas, menar anonym mig eller sig själv, oklart inlägg som dock visar att författaren av detta gärna vill uttrycka en åsikt men verkar ha svårt med allt utom sammanfattningen....:-) 22 september 2011 08:15
Alla inlägg mottages med tacksamhet, dock är det lättare att besvara dom om man förstår vad som avses, visserligen kan inlägget referera till skribentens leverne, men utan att jag vet vem som har skrivit det så kan det ju avse början på Anonyms eget CV, kanske kommer jag att få klarhet i saken nu när jag skriver om det i dagens blogg.....?

Enligt ett tips från Oskar så har vi kvar lagstiftning från den tid då logdansernas storhetstid var, ni har länken här under:
Tillstånd för dans
Nu undrar skribenten om vi kommer att bli tvungna att ta bort ljudanläggningen i uterummet, tänk om någon eller några skulle få för sig att dansa till tonerna eller rent av stampa takten med svag svängning av överkroppen, hemska tanke.....:-) Hela historien skulle i sitt värsta skräckcenario kunna innebära att framtida bloggar kommer att skrivas från Kumla eller annan instution.....!

Dagens tidning har endast skummats och därför har jag inte retat upp mig till någon högre nivå, dock kan förtäljas att i GA av dagens datum ställs frågan: Vad har du för uppkoppling...? En dam (skribenten väljer att inte skriva ut hennes namn eftersom det är ganska ovanligt) svarar: Datorer är överreklamerade, jag skulle vilja ställa en huva över min, jag fick ett abonnemang i present, det tog sju månader innan jag plockade upp det......?

Att vänta sju månader innan man plockar upp en present verkar enligt skribenten vara ganska ohövligt mot dom som skänkte presenten, om man inte vill ha abonnemanget så verkar det för mig vara en bättre lösning att avsluta det och sälja datorn än att ställa en huva över skiten.....? Strutsmetoden verkar i detta fall vara mer att försöka göra sig intressant än att vilja avstå från den överreklamerade produkten att han sedan dessutom säger att endast abonnemanget var en present tyder ju på att kvinnan frivilligt har investerat i en överreklamerad vara, månne det vara så att hon är ett offer för hjärntvättande reklam, oavsett vilket så ser inte kärringen ut på bilden som om hon lider någon större nöd, fast idag är det ju så lätt att manipulera bilder, så man vet aldrig.....:-)

I dag är höstdagjämningen enligt lokalpressen och detta uttrycker man på följande vis i vår avis: Dag u nattjär likk si langge när vörr har hinne ti haustjamninggi, så kan man också uttrycka sig om man vill och härstammar från Tjelvars rötter.....:-)

Ja, då vart det ändå lite skrivet denna dag, skribenten ber att få önska eder alla en trevlig helg och hoppas att ni får fint väder, för det ska vi få här på ön enligt mina vänner på Finsk Väderradar som jag följer, dom har en otrolig förmåga att pricka rätt om man jämför med vårat eget SMHI som mest verkar "gissa".....:-)

Så för i afton så blir det God Natt eller God Morgon, beroende på när eller om ni orkar läsa....!

Grumpy (Vädermannen) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar