Besökare idag


lördag 10 september 2011

Intet nytt under solen.....!

Konstig människa den här Skribenten som inte har någon ordning på sina bloggar, först kommer dom varje dag under ett år och sen avstannar allt, men nu verkar han ha börjat om......:-)

Mullvaden verkar just nu jävligt irriterad på att jag är den enda han kan tigga käk av, detta gör att "ledseniögatblicken" inte funkar eftersom jag kommer ihåg när han fick mat senast, när Hälften är hemma så kan han köra finten: Det här "tvåbenade" vet inte om att den andra "tvåbenade" nyss gav mig mat....!

Jag vaknade tidigt i morse och skulle på ett besök hos en "kund/bekant", så jag startade dagen med en jättebalja Earl Grey och satte på TV:n, det tog mig exakt 30 sekunder att glöma bort mitt kundbesök, personen ifråga ringde vid 10.00 och undrade varför jag inte kom enligt avtalad tid, teflonminne är en märklig historia som dyker upp lite hur som helst, jag kan komma till kunder som jag var hos för 10 år sen och kommer ihåg exakt från vilket hörn jag började regla en vägg och dessutom kommer jag ihåg att vissa reglar inte fick standardavstånd mellan varandra, hur fan kan det vara så......?

Att dagen innehåller ett R är ju solklart, men frågan är om det är någon idé att dricka ens en Whiskey när skribenten är tätare i näsan än Titanic var i skrovet, om det inte var att häda så skulle man ju kunna ta den med is, men vi kommer ju ihåg hur det gick för nämnda båt, så jag avstår detta och förlitar mig på G&T (givetvis endast i medicinskt syfte), dagen var från början full av aktiviteter som skulle utföras, men man är inte sämre karl än att man kan ändra sig, mycket av dagens aktivitet har förekommit i soffan under yllefilt, faktum är att grannen G ringde in och erbjöd Skribenten en sen men nödvändig lunch, detta tackar man inte nej till ostraffat....:-)

I morgon är dagen som Jänkarna hoppas att vi alla skall engagera oss i, ett enastående spektakel som kommer att gå av stapeln, 1000-tals inbjudna av borgmästaren i NY, men han har inte plats för dom som gjorde hjälteinsatserna under attentatet, poliser och brandmän kommer tydligen i andra hand, för att resten av världen inte ska tappa fokus på spektaklet så har man gått ut med hotbild från Al Qaida om att ett attentat skall genomföras under dagen, Skribenten har svårt att tro på att ens Mussefundamentalister är så jävla korkade så att man försöker sig på något som förmodligen blir den mest övervakade tillställningen i världshistorien, men allt blir väl mer omtalat om USA lyckas få ut sin propaganda till morgondagen.....:-)

Hade jag varit fundamentalist eller anhängare, då hade jag väntat av ett par dagar tills allt blev som vanligt igen, men det här behöver jag inte skriva er på näsan om, ni som känner mig, ni vet vad jag tror om hela historien.....!

Växthuset och skribenten (även Mullvaden) har i alla fall fått vätska, så ingen av oss kommer att dö av vätskebrist, men om inget blir gjort under morgondagen så föreligger död i tristess....:-)

Så här jävla långt har jag inte ens lyckats med att bli uppretad under dagen, vilket i sig är ett under, har i förkylt tillstånd avsatt en del av dagen till BBC-entertainment och serien My Family, trodde att den här familjen var knäpp, detta är nu omvärderat ända upp till 100 %....:-)

 Detta var allt av vikt under denna dag, Skribenten lever ett torftigt liv när han är inomhus och saknar omvärldens beteende, vilket ju är underlaget för Grumpy´s hela existens....:-)

Slut i rutan Sov Gott eller God Morgon som det er behagar.......!

Grumpy (Vattnaren) Old Man

P.S.
Har nu återvänt efter ett kortare (tog några timmar innan dom fick ut Grupy på entréverandan så att dom kunde låsa 7-tillhållarlåset) besök hos grannen G och hans dotter M, god bira trevligt folk vi som är förkylda uppskattar detta, dom kanske inte tycker det samma, men en förkyld Skribent har inget omdöme, vid närmare eftertanke har inte ens en frisk sådan det, men jag glädjer mig å deras vägnar att dom blev av med den olidliga grannen.....:-)

Hade jag skrivit detta i januari, så kanske det rätta hade varit att skriva; Skönt att dom blev av med den olidliga granen, hårfin skillnad, båda tappar "barret" och inte en kotte med riktiga åsikter, men det hade varit bättre utsikter då, för då är våren i kommande nu blev grannen dessbättre i gående, nu börjar trådarna spåra ur, sa flickan vid vävstolen och log.....:-)

Återkommer till er under morgondagens senare del, SKÅL.....!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar