Besökare idag


onsdag 31 oktober 2012

Bortglömt gnäll kan man ta ut retroaktivt vid ett senare tillfälle,,,!


Nu var det länge sen jag producerade något gnälligt, jag hade inte tid under helgen som var, detta eftersom jag och Hälften tog oss samman och besökte 2:an M i Crime City (Malmö). Vi lämnade ön redan på torsdag och återvände under sen söndagskväll. Ingen tid existerade för bloggande, däremot tog sig Skribenten friheten att under fredagen prova lite beroendeframkallande damsysselsättning, jag shoppade ett par Lewis storlek 30/32 och 3 stycken deodoranter som bar märkning av en forna Södertäljebo. Jag verkar dock ha klarat mig denna gång, ingen avtändning märktes och jag känner inget som helst sug efter att göra om det…J Han Södertäljekillen har verkligen omskolat sig, från att ha varit världsbäst i tennis till att numera sitta och röra ihop deodoranter och dessutom verkar han vara en jävel på symaskin, han har fan i mig sytt alla mina kallingar. Jävligt strävsam och energisk gosse…J
Nu lämnar vi gossen vid symaskinen och ägnar oss åt lördagen som fick bli bunkringsdag till förrådsfyllnad av Juldrycker, 2:an M kom på genidraget att kontakta Skribentens ”plastson” som villigt valde att agera resesällskap och lasthjälp åt en Julölsbehövande, att inte åka och bunkra när man ändå är i Malmö hade varit oförlåtligt. - Finns det chans att föra in den så ska man inte missa den, som flickan sa och log…J Nu har jag skrivit så mycket om flickan, så nu är det dags att ni får se henne i bild, så hon går med på att visa sig här till vänster...J Lång resa, men också ett bra tillfälle att prata med denna trevliga punkrockande trummis, Skribenten anser att vi hade jävligt roligt under resan och hoppas att även gossen tycker så. Resan tog dryga 8 timmar, vilket gav Hälften och 2:an M möjlighet att ägna sig åt privat shopping utan en suckande ”surgubbe” i bakhasorna. Återkomsten från Adolfs forna hemland stämde alldeles utmärk med beräknad kvällsmiddag i 2:an M´s lilla château, en trevlig afton som uppföljare till en trevlig dag, vad kan man mer önska sig…? När jag tänker efter så är det mycket man kan önska sig, men det räcker inte den här sidan till för…J

När man far på dansk motorväg så inser man raskt värdet av blinkers och dom använder sig genomgående av dessa, vilket i sig är en befrielse, Skribenten har noterat tidigare att skyltar med 120 kilometer i timmen för Danska bilister är en uppmaning som mer avser minsta rekommenderade hastighet än högsta hastighet…J Man känner sig som en skurk när man drar upp bilen i 160, men skurkkänslan varar bara några sekunder, varenda jävel kör om och man blir ett rullande trafikhinder som bara är i vägen…J Här får vi nog ta flickans talesätt till hjälp igen, när dom kommer i Danmark, då går det fort som hon sa och log…J
Att inför en sådan resa beräkna vikt är av högsta vikt, närmare bestämt av supervikt, alltså blir det att vigt böja sig efter vikta fordonshandlingarna som redovisar allt av vikt runt eventuella laster, då menar jag inte lasten EFTER alkohol, utan lasten MED alkohol, det är ju ett av dom hål man tål som hon sa och log…J Oron för att stoppas i tullen och vägas väger tungt redan den, men våra Svenska tullare skiter uppenbarligen i vad som händer vid landets gränser efter 18.00 på lördagsaftnar, ingen ville ens veta vad vi hade i bilen, dom hade stängt ner hela skiten och satt nog hemma i TV-soffan och smuttade på beslagtagna varor, så beräkningarna var ogjort arbete…L

Nog om detta, nu har Skribenten och Hälften landstigit på hemön igen och vardagen gör sig påmind, i första hand genom att täcka över gräset i trädgården med kolorerade löv, ganska vackert i sig, men Mullvadens utetid krymper raskt och hans sömnklocka verkar just nu gå på högvarv, dock verkar inställningarna som berör mattid fungera som vanligt fast i kortare intervaller, han kör nu sin special där han intar samma födomängd fast under snabbare former och det får han väl, bara han inte stänker ner köksgolvet…J
Vi har blivit tvungna att börja värma huset, den vattenmantlade vedspisen får nu skicka ner lite vedeldat radiatorvatten till ackumulatortanken i källaren ungefär varannan dag, dessutom eldas det lite soft i kakelugnen då och då, Skribenten är ju en frusen jävel till skillnad från Prinsessan af Nykvarn som är en törstig jävel enligt vissa boende i området, det där skull jag aldrig ha skrivit, jag känner på mig att jag kan få fan för det redan till helgen…J På tal om detta så får vi fint besök i helgen, med tanke på vad jag skrev kanske man till och med får en snyting till helgen, men är den bara gratis så får det gå…J Nu i kommande helg så går ju det berömda lerloppet, kallat GGN, av stapeln, där en jävla massa människor väljer bort radiatorvärmen för att medvetet skita ner sig och frysa röven av sig under så lång tid dom bara orkar…J Undrar vad Sigmund Freud ((tyskt uttal: [ˈziːkmʊnt ˈfʁɔʏt]), född 6 maj 1856 i Freiberg i Mähren i Österrike-Ungern (nuvarande Příbor i Tjeckien), död 23 september 1939) skulle ha sagt om det beteendet, la ni märke till att Skribenten där la in lite fakta för att öka allmänbildningen hos läsekretsen, en snygg variant av hjärntvätt som komplement till GGN-åkarnas behov av heltvätt efter utfört självplågeri. Skribenten kommer givetvis att solidariskt hålla en privat GGN-fest i hemmet på lördag, ingen är bjuden, men kul ska jag ha…J

Nu har jag suttit här på knä vid soffbordet och tryckt på tangenterna så att ögonen går i kors utan kvällsbira, men nu är det dags att avsluta jollret, men nu börjar jag nog fan i mig att bli senil, för tanken var att jag skulle gnälla om något men det glömde jag bort…J Men som avslutning kan jag ju alltid passa på och gnälla över priset på mitt senaste Rockyalbum (nummer 23) som vid auktionsavslut klockan 12.26 blev 61 kronor, har folk inget bättre för sig än att trissa upp priset på sånt som jag vill ha, det kostar att ligga på topp och nu saknar jag bara tre nummer av Skribentbibeln innan samlingen är komplett…J Så till sist: Sov Gott eller God Morgon, vilket som nu passar er bäst, mig passar allt utom Stekt salt Sill…L

Grumpy (Rockydyrkaren) Old Man

3 kommentarer:

  1. Är det festhelg i visby under GGN?

    När kommer du upp till stockholm, får jag bjuda på öl?

    SvaraRadera
  2. Alltid fest efter att dom stackars åkarna har spolats rena från leran, du kan ta flyget ner, så bjuder jag på bira. Hur som helst så ska vi till Sthlm, men när är inte klart ännu men jag ringer garanterat när vi ska upp.

    SvaraRadera