Besökare idag


fredag 12 oktober 2012

After Work, överskattat fredagsnöje som går lika bra en tirsdag eller annan dag med "r" i stavningen..:-)


Så blev det då fredag igen, Hälften stack på After Work och jag som är arbetsskygg väljer att sitta i soffan och köra en After Lättja, hällde just upp en Old Pulteney Singel Malt till detta serveras på sidan en 33:a lager och får nöja mig med Mullvadens sällskap, när jag tänker efter så inser jag att jag även borde trycka in en Sweet Orient MEHARI´S cigarill i mungipan för att göra stunden lite mer exklusiv. Dock uppstår problemet att man inte får njuta av tobak inomhus i detta hem, jag löser detta genom att ta med dryckjom och röka och flyttar mig ut i uterummet, tar jag dessutom med mig datorn så kan jag fortsätta att trycka på knapparna utan avbrott…J
Så ja, nu är allt på plats och jag får börja fundera på vad jag ska gnälla om, just nu är inte motivationen så hög, en av orsakerna till detta är att när jag kollade i brevlådan i dag så låg mitt senaste auktionsförvärv där, Rocky Album nummer 6 som var saknat i samlingen, nu fattas några enstaka av alla 23 nummer men nästa auktion av intresse är inte förrän på söndag…J Annars har jag inte så mycket att klaga över för stunden, jag har just nu, nä, inte JUST NU, men på dagarna en mycket eminent uppgift som samordnare på en större renovering av 72 lägenheter här i Visby, detta betyder att arbetsbyxorna numer är ersatta av ledig klädsel (dock Kavaj) och papper av blandad sort i händerna. Detta ger Skribenten mersmak och ett hopp om att trappa ner från ryggknäckande Gipsbärande och annat tungt till kontorsröv och möjlighet att få svida lite över andras arbete, detta är som gjutet för en gnällig åldring som Skribenten, om inte detta är rätt man på rätt plats, då vet i fan…J
Fyra entreprenörer som måste följa min samordning, fast när jag tänker efter så är det 72 lägenhetsägare som skiter i vad jag vill, det kanske inte är så jävla bra som jag först trodde, hur som helst kommer jobbet att pågå en bra bit in på våren 2013. Efter det så skall jag själv styras av 4 samordnare (Hälften är inräknad) från den egna familjen, då skall renoveringen av barnens förvärv i Lilla Snögrinde 1:34 färdigställas, tänker man på det så har ”mina” entreprenörer det ganska lätt…J
Sitter som ni vet i uterummet och smuttar, har dessutom tänt i väggspisen som jag satte in när jag och Hälften renoverade uterummet, spisen och jag har just nu stora likheter, båda drivs av alkohol men med det förbehållet att min är finare men också dyrare…J Att sitta och skriva här medför att rökningen är större än normalt, men det kostar att ligga på topp som flickan sa och log…J Nu ser jag att jag inte har gnällt ett endaste dugg, detta gör mig orolig, ska det vara på det här viset så får jag börja dricka Bäska Droppar eller något annat surt.

Men just nu slog det mig att jag kan spy lite galla över det Svenska rättssystemet som nu överväger att göra om rättegångar för att nämndemän har varit jäviga, vad är skillnaden, dom dömda var ju jävliga…! Jag undrar vad lagvrängare har för moral eftersom dom nu skriker på rättvisa genom att kräva att domstolsförfarandet skall göras en gång till alltså skall mer av statens pengar vältas över i deras redan svällda fickor, renhårigt hade varit att säga som det är: - Vi vill ha mer stålar…L Dessutom undrar man ju om detta kan bli till något gagn för dom som i Gotlandsrättegången har krängt röka, brottet är väl detsamma även om en nämndeman nu hade en bisyssla hos polisen. Till och med Skribenten vet att man kränger inte röka, jävla gnäll är vad det hela handlar om, vad mig anbelangar så får dom sitta och puffa på sina jävla stickor hur mycket dom vill, men ge fan i och sälj det vidare, svårare än så är det inte…J

Där ser ni, jag behöver inte byta till Bäska Droppar och tack och lov för det för jag tycker inte om skiten, jag skulle också kunna klaga på kommunens illa skötta ekonomi, men det sköter dom själva internt just nu så Skribenten avstår detta så länge, Wirren är slut i glaset så jag byter till en ljus lager som dessvärre tryter i lager, till Skribentens stora lycka så har Hälften och 2:an M beslutat att det skall bli liten familjeträff i Malmö i slutet på höstlovet, detta kommer att betyda : Damer shoppar, Skribent shoppar fast i Adolfs gamla hemland om dom ger mig ”lebensraum” i familjen, då kommer det att betyda att jag nästan blir som en textilkreatör, kanske inte riktigt men jag kommer i alla fall att få lager på lager…J Kommunen fick tydligen 80 mille på en försäkring som dom inte hade: EN ANING OM…? Nu väljer dom tydligen att dela ut dom till ”bättre behövande”,  frågan är bara om inte kommunen är bättre behövande efter allt flummande som dom har haft sig för med medborgarnas kapital, kanske kommer dom ansvariga till sans vad det lider. Just nu strör dom pengar omkring sig som forna Sovjetunionen, d.v.s skit i medborgarna, bara styret har det bra…L Jag avslutar bloggen med påståendet: Kommun-ist alle, på tal om ”lebensraum”…J Det var ju inte korrekt tyska, men bara det kommer till någon nytta så får det gå, som flickan sa och log…J
Så till sist, Sov Gott eller God Morgon, jag skriver ni väljer…J

Grumpy (Importören) Old Man

2 kommentarer:

  1. Skribenten tackar för den lilla, men aktiva supporterledarens stöd...:-)

    SvaraRadera