Besökare idag


fredag 4 maj 2012

På fredagskvällen bubblar det i blodet, man är ...:-)


Morgon-TV förgyller Skribentens fredagsmorgon och DN ligger här och väntar på att bli läst, men denna fredag den 4:e maj Nådens År 2012 kräver trots Skribentens arbetsovilja att en mindre mängd uppgifter av kroppsprestationskaraktär utförs (långt ord där, fortsätter jag att skapa sådana, då blir inget annat gjort), sen om detta blir verklighet eller inte kommer att avgöras genom att jag antingen släpper tangentbordet och kliver ur min högt älskade morgonrock eller hittar på en snabb ursäkt som jag själv godtar och därmed kan hemfalla åt lättjans underbara veckoslut…J
Kom just på att målaren anländer under söndagsnatten så jag blir tvungen att iordningställa ”prinsessviten” i bottenetaget åt vederbörande…J Man säger ju att viljan fixar halva jobbet, just nu betyder det att hälften av dagens uppgift aldrig blir gjort, för Skribentens vilja är just nu noll…L För att förtydliga min vilja/ovilja att vara våran BNP behjälplig idag så kan jag tala om att just nu har jag sett ett helt inslag på Östnytt om ett forskningsprojekt om vattenmusslor i Östergötland och mitt normala engagemang i sådana forskningsprojekt ligger normalt på NOLL…J

Den observante läsaren har redan noterat att Skribenten nu endast fyller sidan med versaler och gemener utan att egentligen komma någon stans, klurig typ den här ”ordbajsaren”. Tekniken bygger på att skriva så förvirrande så att när läsaren och Skribenten har kommit ner till slutet av sidan, så ska det vara utan att han/hon förstått att sidan saknar läsvärde, så här långt har det gått riktigt bra…J

För att nu väcka läsarens intresse för fortsatt läsning, så kommer nu en analys av det s.k. ”Guldsmedsrånet” som med yxa och pistolattrapp skedde i början av veckan här i Visby: Två ”herrar” anlände per moped till guldbutiken per moped och tömde butiken på nästan allt guld i något som verkade vara en i det närmaste perfekt planerad aktion, allt verkade gå enligt planerna, sen börjar misstagen, man försöker fly från ön med hjälp av färjan och köper två enkelbiljetter till samma färjeavgång dessutom tar man med sig ”glittret” på båten, men hallå…L
Skall man ge sig in i ett projekt av denna dignitet så är det vissa saker man bör ha klart för sig: Efter utförandet, så bör ”glittret” snarast separeras från dom nya ”ägarna”, dessutom bör inte gossarna färdas med samma kollektivtransport under dom följande dagarna, när dessutom signalement gick ut hos polisen på facebook som bland annat använde termen ”av utländsk härkomst” en av dom borde ha stannat kvar på ön i väntan på att det skulle lugna ner sig, han kunde ju ha gått på arbetsförmedlingen så hade det ju sett seriöst ut och dessutom hade han inte riskerat att behöva jobba varken nu eller senare…J Det är ju fan att skribenten skall behöva syssla med kursverksamhet åt folk med kriminell läggning, allt skall man lära dom, behörighetskurser kan även erbjudas inom andra verksamhetsområden, allt ni behöver göra är att ringa konsultavdelningen hos Skribenten…J

Jag kan meddela att samvetet tryckte på efter att jag hade börja skriva detta, så jag bytte om och gjorde ett om än litet dagsverke, men nu har jag hemfallit åt tangentberoendet igen och fortsätter skriften, Mullvadens feta lekamen raserade hans privata kattlucka till uterummet i går morse, Skribenten som är vän av ”djurens rätt i villakvarteret” (DRIVK) åtog sig utan påtryckning att montera en ny sådan, kattsatan visade genast sin tacksamhet genom att vägra använda den nya luckan, förmodligen misstänker han att den nya endast är en attrapp som kommer att döda honom om han går den vägen, men han ska ha jävligt klart för sig att Skribenten är farligare än en attrapp…J

Skribenten såg Uppdrag Granskning härom kvällen och programmet handlade om att IKEA innan muren föll anlitade Adolfs efterträdares anstalter till möbeltillverkning, nu vill ”fjollJanne” att IKEA skall ställas i skamvrån för att vissa av dessa som jobbade med möblerna var politiska fångar och enligt herr Josefsson helt oskyldiga,  om det nu är så jävla fel att anlita fångar till arbetsuppgifter, då borde han börja samla poäng genom att granska den svenska Kriminalvården där tjyvar gör dyngarbeten åt Staten, Coop, försvaret, Telia, Landstingen och fan vet hur många andra, men sensationsjournalister samlar bara poäng där dom kan få erkännande och nomineras av ofta vänsterinriktade ”kompisar”, Skribenten ”kroknade” och kastade sig handlöst in i en chattverksamhet som påbörjades efter programmet…J Där betonades att det var viktigt att följa upp detta eftersom forna straffångar ännu mådde dåligt efter att ha jobbat för IKEA, jag undrar bara om dom inte mådde sämre av att ha satts i ”buren” av den Tyska staten, men vad vet jag som inte ens röstar rött om sådant …J Senare i chatten så visade det sig att Tysk media ansåg att programmet var så viktigt att man vill ge det någon form av journalistpris, tror fan att dom tycker det, detta tar ju bort fokus på att det egentligen är Adolfs sympatisörer som är skyldiga till det hela, jävligt fånigt program hävdar en ilsken Skribent som dessutom skrev till SR om det hela, enligt följande:
 Är det lämpligt att SVT (som knappast får vara partiskt) använder sändningstid till sensationsjournalistik där man redovisar att IKEA skulle vara någon sorts "bov" i sitt agerande genom att utnyttja fångar för arbete, att redovisa detta med tanke på att Svenska staten har tvingat "tjyvar" att tillverka pärmar och kuvert i alla år, Fortifikationsverket har utnyttjat dom för bl.a. tälttillverkning, Televerket lät tillverka lastpallar i Sveriges fängelser, Konsum hade till stor del sin montering av skarvsladdar förlagd till anstalter i Sverige och dessutom klistrades handtagen på papperskassarna i Svenska häkten, denna lista går att göra ännu längre. Så att välja ut IKEA som i grunden är ett resultatinriktat företag med krav på avkastning blir ganska skevt om man ser det till att statliga företag under Socialdemokratisk ledning utnyttjade och fortfarande utnyttjar redan utslagna individer och ingen lämnar minsta veto mot detta agerande. Programmet mister härvid all form av saklighet, bedrövligt dålig journalistik av programledningen..:-) Skulle ni nu inte besvara detta mail, så tar jag det som att hela saken är skött under all kritik och att Janne J med personal å det snaraste bör tänka om...? Ingen har ännu hört av sig, så då hade jag väl som vanligt rätt igen…J Det är svårt att vara ödmjuk när man är så jävla perfekt som Skribenten är, man är fan i mig Guds gåva till mänskligheten…J
Den perfekte byter nu ämne igen och undrar stilla: Varför föreslår Windows program Word rättstavningskontroll underliga/felaktiga ordföljder och särskrivningar i mina texter medan jag skriver när programhelvetet i alla fall inte klarar av den lilla uppgift som det är ämnat för: Ska ni prompt in och rota, gör det då på rätt ställe, som flickan sa och log…J Förmodligen kan man välja bort skiten på något sätt, men jag har inte orkat engagera mig, utan som en Grumpy så tackar jag för varje småsak som jag kan reta upp mig på, kanske borde jag säga tack Microsoft för att ni håller sköljverksamheten (adrenalinet) i min slitna gamla kropp igång, dessutom är det gratis…J

I Skribentens skalle snurrar många funderingar, en av många är filosofin runt statens inställning till regler för alkohol och tobak, enligt gällande normer så är det tillåtet att föra in 200 cigaretter till Sverige för eget bruk om man har varit utomlands, men man får ta in alkohol i obegränsad omfattning, Skribenten ser detta som ett tecken från ovan och tyder det enligt följande: Supa är oskadligt, men Gud nåde den som vågar sig på att röka, allt som skiljer dessa två är ett sketet litet K (röka/kröka), om jag har fattat statistik som jag har läst så är fler skador på människor relaterade till alkohol än rökning och därmed faller all logik i statens resonemang (som vanligt), men vad fan begriper jag…J
Nu ska Skribenten snart gå på födelsedagskalas hos grannen G som skall ha en smärre ”bjudning” för att fira av sin födelsedag som var den 3:dje denna månad, konstigt skrivet, man får uppfattningen att han har fyllt år för 3:dje gången redan i år, men så är det inte, tror jag, men vad vet jag som är så ödmjuk…J

Dessutom ser jag nu att DN fortfarande ligger oläst här på soffbordet, det kan bara klassas som orutin och borde aldrig kunna inträffa hos en lättjans man, skärpning krävs…J Nu väntar vi med spänning in en ny helg med ny auktion, kanske dags för ett eller annat väggur till den redan stora samlingen...? Avslutningen består som vanligt av den numer så slitna frasen: Sov Gott eller God Morgon, beroende på när ni orkar läsa röran…J

Grumpy (Ödmjuk) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar