Besökare idag


söndag 13 maj 2012

Om man någon gång tänkte innan man skrev, då hade inget blivit skrivet..:-)

Sen lördagskväll, Bowmore 12 Islay, Singel Malt, nyöppnad bira, ensam vaken på 250 kvadrat och Hälften sover i sovrummet på övervåningen, målaren ”trynar” i uthyrningen i källarplanet, kanske läge att fundera på en reträtt utan att skriva vidare, men just nu är det så stilla så att missa den här stunden genom att själv ”kvarta” är fan i mig som att häda, så jag trycker tangenter en liten stund, kanske blir det läsvärt, eller också raderar vi "skiten" den som läser vet hur det gick…J

Dagen har varit givande, åkte runt på i mitt tycke skitloppisar och besökte Smågårde Auktionshall för att få en förhandsvisning av morgondagens utbud, hittade en väggklocka som kunde vara värd att lägga någon hundring på, men Hälften får åka själv för jag har uppgifter som hon har hittat på och om nu Krigaren (målaren) kommer att dra igång så måste Skribenten ligga före annars får vi hysa in målaren resten av sommaren och hans mantalsskrivningsadress måste bli Visby´s Beverly Hills, har jag lite tur, då har hon inte tröttnat på mina väggklockor och köper den, eller ska vi kanske säga som så här: Köper hon inte den, då kan hon ”fetglömma” att jag fortsätter med projektet på gällande premisser…J

Just nu känns det som om man kan skrota glykolen i bilen till vintern, förmodligen behöver man bara blåsa en kortare stund i kylaren och därmed slippa tänka på frysskador i den delen av bilen, på måndag skall det Amerikanska åket rostsvetsas innan en ombesiktning utförs, ibland får man frågan: Varför åka runt i ett fordon som redan nu är mer brunt än originalfärgens vita, den som resonerar så har aldrig suttit i en bil som har FÅTÖLJER som standard för dom färdandes trivsel och dessutom ett motorljud som nästan ger orgasm, stadskörning som kostar dryga 1,5 liter per mil är fan i mig mer njutbart än Champagne…J

Aftonen i skribentens fattiga hem bestod av slitsam golvläggning i hallen som är en av fyra delar av huset som är under renovering, allt arbete skedde under press, eftersom varken målaren eller Hälften hade annat i tankarna än att äta våran enkla aftonkost, som denna lördag hade tillagats av en för stunden ledig målare, man kan säga att hans enda syssla bestod i att ”hålla färgen”, ja om man nu ska vara rolig, men det vill man ju inte…J Maten i detta enkla tjäll bestod av 2 kilo musslor som kokades i ”1000 liter” grädde, enklare vitt vin och charlottenlök, till detta serverades en enklare rostad potatis på Franskt vis och extragräddad Pain Riche av den ”lediga” målaren som har tillbringat en större del av sitt liv i Franska Främlingslegionen (uppenbarligen har dom bättre kosthållning än våra Svenska beväringar, sug på det 91:an Karlsson…J), varför han har gjort det, DET SKA NI SKITA I, hur som helst så serverades detta även med dryck, ett av honom utvalt vitt vin, vi fattiga får äta vad som bjuds, det är i stunder av dessa som man börjar förstå hur svårt livet kan vara för oss med ett fattigt leverne…J

Skribenten har upptäckt själv att bloggen har gått mot ett mjukare tema under en längre tid, detta är oroväckande, kanske är jag på väg att bli så gammal så att jag håller på att bli snäll av detta, hade det nu varit under sextitalet, då hade risk förelegat att jag var ”flummaren på filten”, alltså en av dom som bara satt och log, rökte på och mumsade på Ahlgrens översötade skumbilar, jag får nog fan i mig skärpa till mig innan dom häktar mig på misstankar om hemodling eller samröre med mjukisbyxbärande individer, fast jag ”går nog loss” på att jag är för mager, fast det kan ju betyda att jag placeras i ett ännu värre fack, FUCK, just nu verkar det som om man här på Gotland häktar allt som går, läser man tidningen så är alla lovligt byte hos myndigheterna utom myndigheterna själva, om man räknar in våra politiker och anställda inom kommunen, för dom gör groda efter groda utan att någon behöver känna ansvar för sitt agerande…J

Nä, nu börjar skriften spåra ur, Skribenten har redan spårat ur, drycken och den sena timmen har gjort sitt, jag måste kliva upp i, inte ottan, men i alla fall tidigt om jag ska hinna fixa det som jag har föresatt mig, så jag skiter nu fullkomligt i vad ni gör och säger som flickan som log: Gör vad ni vill, jag har annat att tänka på…J Till sist, så blir det som vanligt, Sov Gott eller God Morgon, fan också den här blev gratis: Morgonstånd ger guld i mun, som hon sa och log, fan vad mycket hon har sagt, verbal dam den där flickan…J Tills nästa gång, sköt om er själva och det era, Skribenten har inte tid att se till er, han lägger golv…J

Grumpy (Fuskbyggaren) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar