Besökare idag


fredag 11 maj 2012

Förtroende borde baseras på något, man häpnar...!

Så har det då gått en vecka sedan Skribenten fick den berömda ”ändan ur vagnen”, denna gång beror inte fördröjningen på lättja, snarare tvärt om, eller för att göra utlägget lite kortare än vad brukligt är i denna blogg: Hälften bestämde att våran lilla stuga skulle ”å de snaraste” förnyas, så för att tillgodose detta ringde jag ”Krigaren” i Stockholm, denne eminenta person som av födsel och ohejdad vana älskar Shiraz och dessutom är en av mig veterligen Sveriges bästa målare, han lovade Skribenten att var behjälplig för att inte familjeförhållandet skulle urarta…J

Han anlände med båten sent söndag kväll och målning och tapetsering skulle påbörjas under måndagen, det hade nog fungerat om inte Skribenten hade varit ”insyltad” i andra lovade projekt, nu är det torsdag kväll och inget har blivit gjort i hemmet, men vi har slitit som djur hela dagarna, förhoppningsvis påbörjas hemmets förnyelse under morgondagen…L Hur som helst, så kan ”gossen” mycket mer än att bara måla, så uppgifterna så här långt, om vi bortser från goda aftonmål, har bestått av ölprovningar  av Skribentens importerade varor, arbetet har sin tid och katekesen sin, som Alma (Emils mamma) sa…J

Nu blev det så där igen, jag skulle berätta något men hjärnan vill inte samma sak som fingrarna som pressar tangenterna i vokabulärens vindlande utsvävningar, eller för att få ett slut på svamlet, vi säger som yrkesfolket: Snacka inte så mycket, utan avsluta det som är påbörjat, som flickan sa och log…J Vad som skall göras om är vardagsrum, hallen och vårat sovrum, just det även hallen uppe…! Hade nyss besök av Visbys trevligaste krögare, han ”lovade” att fixa ett nytt hem till vårat vackra piano, jag fick uttryckligen inte förstöra möbeln, trevlig kille med känsla för både ”möbler” och piano, självklart avser jag Love på Lilla Elefant, ska ni gynna någon för en måltid, så bör han ligga långt framme…J Bilden är inte rättvisande för Hälften skulle aldrig försöka spela piano och Skribenten skulle aldrig ens våga vara så talför i damers sällskap som herren till vänster...J

Ytterst lite att gnälla om ifall jag skall undvika dom vanliga objekten, kanske skulle man slå ett slag för dom stackars näringsidkare som försöker bedriva service och egen överlevnad runt Stora Torget i denna Världsarvsstad, kommunjävelns tekniska nämnd klarar inte av att projektera en ombyggnad av nämnda torg, förseningen omfattar inte månader utan ÅR, men varför skulle kompetensbristen helt plötsligt utebli hos våra styrande i detta ärende, har dom sumpat allt annat så här långt så kan dom lika gärna köra på i samma spår hela vägen…L

Att blogga kräver sin tid, att ständigt bli avbruten av ”trivialiteter” som avser enklare uppgifter i hemmet stör min hårt utvecklade pekfingersvals, men å andra sidan så ska ni vara glada för det, hade jag haft en Hälft som var stenografikunnig och skrev ner allt som ”tynger” mina virvlande tankebanor, då hade ni förmodligen fått läsa på heltid och BNP hade nått bottennotering i Sverige…J Fast när jag tänker på saken så hade hon förmodligen aldrig gett mig kopior på allt svammel som rinner ur mitt talorgan, hon lyssnar ju inte ens på en bråkdel av det som jag gnäller om, kanske en klokare kvinna än man kan föreställa sig, men nu är inte detta inlägg skrivet för att hylla hennes ”selektiva” hörande, detta författas enbart i syfte av att Skribenten skall få tala till punkt, mycket bra medium att inte bli avbruten i…J

Jag borde nog ha väntat tills efter helgen med bloggen, eftersom det mesta händer i helgen, men jag missade ju förra och då hände inget (tror jag..?), minnet på en 62-årig gubbe är kortare än hos en Guldfisk, nu kom jag på att jag kanske skulle berätta att duken i dammen har ”kukat ur” som flickan sa och log…L Vid kontroll idag var vattennivån på den nivån att fiskarna hade klarat sig även om dom inte var simkunniga, tragisk historia, nu söker jag 16 kvadratmeter dammduk med ljus och lykta, förhoppningsvis har jag löst problemet med detta under fredagen, tills saken är korrigerad så får jag fylla på vatten varje dag, men som ni vet sen tidigare så är jag bra på att ”fylla”, veckan har dock inte ens erbjudigt en endaste Single Malt och jag börjar känna mig som en predikant hos IOGT-NTO, till skillnad från alla 52 åtalade i narkotikarättegången som pågår här på ön, Skribenten ifrågasätter inte deras skuld, men har funderingar runt dramatiken som uppstår varje gång detta händer, man lägger ner millioner på dessa rättegångar som om vi bortser från straffen från huvudmännen, endast slutar med dagsböter på en skala som dagens uppväxande generation skulle klara med hjälp av fickpengar, samtidigt låter man samma verksamhet pågå hos ”fyllskallar” på Östercentrum utan att man ens stör verksamheten, någonting är fel, men vad vet jag som enkel medborgare…J
Men jag såg nu att Socialdemokraternas nya ”Gud” Stefan Löfven (farlig Moderatstavning på efternamnet), som har höjt väljarsiffrorna SNART tänker uttala sig om vad partiet har för planer, Skribenten har grunnat en hel del på detta, hur är man funtad om man känner ökat förtroende för en ”snubbe” som aldrig säger något, Skribenten fattar inget…J Till och med den egna fackliga rörelsen kräver att han skall säga bu eller bä, men med tanke på att Skribenten nu inte ens kan få sin bil ”efterbesiktigad” så kanske det är lika bra att han tiger om allt och låter en segdragen avtalsrörelse få sköta sig själv…J Såg i dag att Proletären som är klassad ”marxistleninistisk” skriver: - Det typiska för Löfvens tal är annars att han nogsamt undviker allt som kan uppfattas som kontroversiellt bland de medelklassväljare han vill vinna…J Dom verkar i alla fall ha mer koll än dom ”väljare” som känner stärkt förtroende för en stum partiledare utan bostadsbidrag, bara han är socialdemokrat …J

Skribenten slutar nu att försöka analysera inkompetens och klämmer sista biran för i afton, morgondagen kommer förmodligen att generera arbete och förbättring i vårt enkla käll, men mer om detta i nästa inlägg…J Så till sist, Sov Gott eller God Morgon, vare sig ni får fönster renoverade eller inte…J

Grumpy (Förtroendefrågande) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar