Besökare idag


lördag 21 januari 2012

Vad i helvete är detta....?

Fredag afton (började jag, nu är det lördag morgon, sa flickan och log..!) och Skribenten är delvis på stridshumör, men ändå svagt road av att en av Norges storpolitiker har varit på "Skavland" och där avslöjat historien om den Norska agenten i Pakistan, men innan detta skall vi avsluta historien om trängselskatten en gång för alla och det börjar vi med den dag som idag är....:-)

Efter mina utspel om min avoga inställning till att betala trängselskatt för att kunna komma vidare i Sverige bara för att jag som boende på Gotland är utlämnad till att passera 08-regionen, så uppenbarar sig min gode vän Zapata med den eminenta lösningen att jag skulle flyga till Arlanda för att inte behöva åka över Essingeleden (som ju enligt förslag skall ingå i "trängselområdet"), jag lyssnar med öppna öron och lovar att boka nästa Herkulesmaskin som går från Visby Airport till ARN, så att jag kan ta med sakerna som är lastade i min bil till mina barn och dessutom få med mig hem saker som jag inhandlar i området utanför STLM´s City, det hela är så jävla befängt, så jag kostar inte ens på mig att kommentera Stockholmspolitikernas utspel om att det blir en "smartare" biltrafiksituation om man betalar för att passera "skiten", vad blir bättre/smartare av att "staten" får in pengar om dessa inte går till att leda om trafiken runt City, alla jävla cyklister kan nog cykla ändå, men om detta sätts på sin spets så kommer inte Lattedrickande miljöpartister att få sitt jävla kaffe inkört till stadens kärna av lastbilar, då kommer det att komma nya ramaskrik från amatörkommunister/proffskommunister....:-( SLUT DEBATT....!

Nu till "Skavland" och det märkliga avslöjandet om Norska agenter i Pakistan...:-) Skälet till att dom över huvudtaget behöver skicka "agenter" till det området förvånar Skribenten, kanske beror det på att 80% av alla medborgare som är synliga i Oslo är Pakistanier (det är mycket pack i stan), skälet till att Skribenten ens orkar lägga möda på eländet är att jag ser scenariot framför mig (Lasse Åberg borde fan i mig göra film om detta, Stig Helmers tid är ute...!): En medelålder man i yllemössa med Norges flagga fram, mörka solglasögon, ryggsäck och Lusekofta sittande på lokalbussen mellan Rawalpindi och Islamabad med ett par skidor som oskuldsfullt vallas med tövalla och tillhörande stavar som givetvis smälter in i miljön som en Beduin på Grönland (finns i Oslo också..!),  nu snackar vi inte om att "gå på tur", överlever han den resan då snackar vi om att ha "en jävla tur", Skribenten måste sova, det är arbete att utföra som släpar: När det blir kväll får den late brått, eller som också är kutym, när det blir kväll begås dom flesta brott....:-)

Jag lämnar er mest av skälet att klockan går och även jag gör så, fast jag går i säng, kanske kommer jag tillbaka samma dag som i dag är fast senare, den som har elever får se...:-)

Tills dess, Sov Gott eller God Morgon av samma skäl som vanligt, fast så här dags av samma stjäl som vanligt...:-)

Grumpy (Kvällssen eller Morgonpigg) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar