Besökare idag


lördag 14 januari 2012

Goder afton, både herre och fru....!

Som avslutning på mitt förra inlägg så lovade jag att ta upp ämnet olaga vapeninnehav, nu har tiden kommit för detta och vi snackar inte om bleka skjutjärnsjournalister i detta forum, Nej, nu snackar vi om "proffsen" det vill säga gangstersverige och då i första hand i Crime City (Malmö), men sådant har hänt tidigare i andra delar av landet så just nu verkar modet ha flyttat söder ut...! Man hinner fan i mig inte läsa klart en artikel om dödsskjutningar i Malmö innan nästa har gått till tryck, tack och lov så verkar det än så länge mest handla om någon form av självsanering, vilket ju delvis underlättar våra myndigheters ynkliga försök att sanera/rensa med "mjuka" metoder...:-)

Det senaste i den svängen är förslaget att höja straffskalan för olaga vapeninnehav, jävlar vad "bovarna" darrar nu, seriöst tänkande verkar aldrig ha passerat hjärnlindningarna i huvudet på dom som lägger fram förslag till lagstiftning, att föreslå en högre straffsats för att komma till rätta med olaga vapeninnehav kommer säkert att ha lika effektiv verkan som att släcka bränder med tändvätska, alla som har olagliga vapen kommer att bli så rädda så att dom lämnar in sina vapen direkt, metoden har ju använts tidigare när man höjde straffskalan på t.ex. narkotikabrott, alla blev skiträdda och slutade smuggla/sälja narkotika, Ja, eller hur....! Vem fan tror dom att dom lurar med sådana utspel, Ge polisen större befogenheter så att dom inte blir anmälda för att dom gör ett bra jobb, snutar om några bör vara straffbefriade från våldshandlingar i samband med gripande, om någon förgriper sig på min familj eller bryter sig in i mitt hus, då skulle jag vara jävligt tacksam om  ett par snutar spöade skiten ur den personen...!
Varje jävla brottsling som grips i det här landet verkar per automatik få både blåögda advokater och ett helt socialkontor till sitt förfogande för att bortförklara brottet och brottsoffrets kränkning, jävla dalt, fortsätter det på det här viset så kommer förmodligen stora delar av befolkningen att i det dolda beväpna sig, kanske är det därför som man vill höja straffet för att kunna gripa fler självförsvarande individer.....? Varje normal individ som skulle av okänd anledning bli gripen/misstänkt av polisen, skulle låta detta ske i vetskap om att detta  kommer att lösa sig om "bagaget är rent", endast en skyldig eller idiot skulle försöka med metoden våldsamt motstånd försöka komma undan, han/hon måste bemötas med samma metoder...! HEJJJJA SNUTEN.....!

Nu byter vi till auktionsprat, för i morgon är det dags i Tofta så jag och Hälften åkte ut på visning i snöstorm under eftermiddagen, givetvis fick den girige Skribenten syn på några objekt som jag inte behöver men skall köpa (bra å ha grejer), några ryska tavlor och ett par figuriner i porslin medan Hälften hittade bestick i nysilver...:-) Som vanligt när jag/vi hittar något så är det objekt som täcker in hela auktionshallen, vilket betyder att jag/vi behöver vara där till start och sedan inte kan lämna haket förrän i absolut slutskede, vilket dessutom enligt senaste vetenskapsrönen kommer betyda att vi blir tvungna att delvis leva på cancerframkallande varmkorv med tillbehör, men vad offrar man inte för att komma över saker som man inte behöver...:-(

Gårdagen och dess afton tillbringades framför kakelugnen och delvis i köket (med lite Chatau de Vadå), två varma platser i rådande snöoväder, dock eldade Skribenten mer i kakelugnen under kvällen än i kökspannan, detta har nu straffat sig genom att magasinerad värme saknades och vi har båda frusit en aning tills jag kom ifatt nu i afton...:-) Detta i sin tur leder bloggen vidare mot frågan om att bli skitig av vedhantering trots att vi har "ren" vedeldning i kåken, den som har eldat med ved vet att hur man än beter sig så blir man skitig av hanteringen till skillnad från dom som har gått över till koks...:-) Häromdagen såg jag att tullen/polisen har beslagtagit en större mängd "koks" som tydligen var nästan 100% ren, att dessutom skiten är vit betyder ju att dessa individer måste vara betydligt renare än villaägare som hanterar blandved, vad jag inte kan förstå är hur man kan dra in sörjan i näsan, när jag var grabb och provade luktsnus så kommer jag ihåg att man nös ut skiten ganska omedelbart, verkar vara en väldigt oeffektiv form av missbruk, tacka vet jag ett par kalla och en singel malt....:-)
Nu lämnar jag er för stunden och avnjuter mitt kvällskaffe tillsammans med Detectiv Chief Inspector Barnaby och hans problem i Midsomer, undrar vilket som är vanligast hos dom "koks" eller blandved...? Kanske återkommer jag i morgon med redovisning av auktionsläget..! Tills dess, Sov Gott eller God Morgon, allt efter era behov, min är redan tillgodosedda genom att värmen har återkommit på insidan av huset...:-)

Grumpy (Vedshejkhen) Old Man

2 kommentarer:

  1. Elektriker M, fixade väl till elpatronerna, du får väl justera in dem så Ni slipper frysa om du glömmer lägga in en pinne.
    grannen.G

    SvaraRadera
  2. Var sak har sin stund, veden sin och katekesen sin, elpatroner skall nyttjas när vi är på resa, dit räknas inte resa till auktionshall...:-)

    SvaraRadera