Besökare idag


lördag 28 januari 2012

Nattens verbala riddare vandrar vidare i gemener och versaler...!

Fredag, jävligt sent, nästan lördag (när detta kommer på webben så är det redan lördag, men vem bryr sig,,?), aftonen har så här långt varit i lagom takt men nu ändrar sig allt, Skribenten hinkar bira och låter följderna bli som dom vill, förmodligen vill dom annars hade jag inte börjat blippa på tangentbordet, jag tänker inte svära över urusla trfikanter (fast jag borde), Nej, jag tänker skriva om hur gärna jag skulle vilja veta hur min/din hjärna funkar....? hur eran funkar, det får ni veta om ni läser det som ligger här till vänster, prova några gånger, trägen vinner....!

Varför går man upp och beger sig till jobbet, när man hellre hade suttit kvar i soffan och läst sin morgontidning med en eller två baljor kaffe, pengar är ett skäl, men om man hade haft lite driftighet när det gäller försörjning så hade man i detta läge haft både ett och två hyreshus som hade genererat kapital så att det hade blivit pengar till både bensinfakturan och Teliaräkningen (och alla andra jävla kostnader), men alla är vi svaga i själen, i mitt fall är jag periodlat (undrar om man kan få bidrag för det) och detta gör att när jag har softat i någon vecka så behöver jag återfylla mitt "cash flow" och blir då helt fixerad, med den påföljd att jag glömmer bort att jag är periodlat och min DN-prenumeration är bortkastad, idag påbörjades min senaste idé: Helgprenumeration och första tidningen kom som ett skott på posten (postförskott), vad gjorde jag då, jo, jag stack tidigare än vanligt till jobbet och kom hem senare än vanligt, vilket betyder att DN sakta men säkert kommer att öka Sveriges BNP, i morgon när jag skulle softa i den berömda morgonrocken så har jag styrt upp så att 6 kubikmeter ved landar i trädgårdsinfarten runt 09.00, ingen farlig tid om man ser till klockan, men då skall vi betänka att gubbjäveln ännu runt tolvslaget sitter och knackar tangent, har jag tur, då kommer lusten till bira att ha avtagit till 01.30 sen skall jag läsa DN, eftersom jag nu brände den chansen i morse och har styrt bort möjligheten att ta igen det i morgon bitti....?

Dom säger att det som skiljer oss från andra varelser på jorden är att vi har sinne som vi kan kontrollera och använda till annat än "basic", jag påstår att mitt största sinne nog är vansinnet, hur kan man vara så jävla korkad så att man "bränner" två morgontidningar utan att dom ens ger värme, jag tror fan att apor är smartare än vad jag är...:-)

Hur som helst så fick jag upp alla kakelplattor på väggarna idag och känner mig nöjd med prestationen, eftersom rörmokaren förhoppningsvis dyker upp på måndag eftermiddag så blir jag tvungen att "slava" en stund på söndag kväll, men va fan, DN kommer på morgonen...:-) Fan också, jag kom just på att vi ska på auktion på söndag, vilket betyder att jag måste stressa igenom tidningen även då, man kanske skulle inrikta sig på att endast ha den till att elda med, mycket energivärde i en sån tjock "blaska"..!

Nya grejer är på gång, Facebook lägger till "tidslinjen", va fan det kommer att innebära har jag inte en aning om och jag bryr mig inte heller, vad som stör mig för ögonblicket är att jag inte själv kan välja om jag vill ha det eller inte, men det är väl som med allt annat, kommunen har lagt på en avgift på vatten och avlopp som innebär att "vi" skall betala för dagvatten som kommer från grindhålet och tomten, eftersom vi bor där tomterna lutar mot innerstaden så borde det betyda att jag kan kvitta den kostnaden mot grannen som bor "ovanför" oss, hans jävla vatten rinner ju via våran tomt och sen ut i gatubrunnen, Hm, jag får fundera vidare på detta....:-)

En stor jävla fördel med detta är i alla fall att nu kan man köra ut all jävla snö från tomten och lägga den på gatan utan att dom kan gnälla, när den smälter så blir den ju dagvatten och det har vi redan pröjsat för....:-) Undrar när skattenotan på trädgårdsluften ska komma, kanske kan man spara en slant på att endast andas inne (kanske ett uppslag till en ny trend: Det är inne å andas.....!

När jag läser detta, så får jag svar på frågan jag ställde i början: Hur funkar min hjärna....? Svaret är solklart: Den funkar inte, den bara är...:-) Jag återgår till biran och ber om ursäkt om jag avbröt något viktigt, men hur som helst: Sov Gott eller God Morgon som herrskapet behagar, om det blir god morgon så kan ni passa på och låna min tidning, men jag vill ha tillbaka den till 18.00, för då brukar jag börja elda....:-)

Grumpy (Hjärnbrist) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar