Besökare idag


måndag 13 juni 2011

Vardagen är tillbaka....?

Har återvänt till ön efter att ha varit i "Sveriges rövhål" och hjälpt 2:an M och "boyfriend" V, med en flyttning lokalt....! (Bilden är inte från Växjö, men får stå som logga för denna tråkiga stad tills skribenten hittar någon mer passande). Resan hade inte blivit lika bra om jag inte hade haft med mig gossen D som jag numera utför dagsverk ihop med, våran resas huvudsyfte var annars att fylla förråden inför stundande Midsommar, vilket också blev gjort......:-) På våran väg ner till Adolf´s gamla land så tog vi även med 2:an M´s prylar till (som hon så riktigt säger...!) Crime City.....:-)

Att sträckköra från Tyzkland till mellersta Sverige i mörker när man har uppnått skribentens ålder tar på krafterna, dock verkar myndigheterna göra sitt för att hjälpa till genom att skicka ut blixtar från högerkanten under färd....:-) Paparazzi jobbar dygnet runt, skribenten undrar om bilderna blev bra.....? Kanske får jag veta det senare eller kanske inte, tack vare en väldigt god vän (herr Goran F.) så fick vi sova en stund under natten till söndagen, för att under förmiddagen få veta att alla båtar från Oskarshamn var fulla (vi var dock nyktra), med hjälp av kontakter så fixades biljetter både till skribenten, gossen D och den "lätta" lastbilen, man blir nästan religös när man tänker på hur lätt allt löser sig om man känner rätt personer.....:-)

Hela resan blev ganska lättsmält om man bortser från alla jävla husvagnsägare som inte klarar av att hantera sina fordon på ett sätt som gör att lastningen av färjan inte flyter på som den borde, skribenten blev som vanligt vansinnig och letade efter signalhornet på gossen D´s fordon, men gossen som viste vad som var på gång vägrade att lämna ut den informationen innan vi hade kört på färjan.....:-) Kan man inte lagstifta om att sådana ekipage endast borde få framföras av folk som har minst BE-körkort, detta skulle direkt medföra att bruket av AD/HD-medicin hos oss övriga skulle minska.....:-)

Nu är hyllorna fulla och skribenten väntar med spänning in Midsommar och allt vad där tillhör, den här sidan skulle ha varit uppdaterad efter förra helgens resa till Stockholm och 1:an K´s lägenhet, men nu såg jag att jag bara hade lovat att uppdatera under ospecifiserad överresa, så jag klarar mig på nåder, den är ju nu uppdaterad "strax efter" överresa (tolkningsfråga).....!

Klockan är strax dags för brandförebyggande besiktning av vårat hus här i Visby´s Beverly Hills, så jag ser mig nödsagad att utträda ur Cyberspace, kanske kommer det mer innom någon dag kanske inte, den som äter lever får se.....:-)

Tills nästa gång: Sköt om er och de era och skit i husvagnar....:-)

Grumpy (Husvagnshataren) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar