Besökare idag


torsdag 9 juni 2011

Renoveringsbehovet har minskat på Tomtebogatan....:-)

LöRdag morgon och endast en renoveringsdag återstår hos 1:an K, golvläggning av Stockholmslyor kräver en hel del tankearbete samt rätt verktygsutrustning, men skam den som ger sig....:-)

Dessutom har kvällarna varit angenäma med Pubbesök (toRsdag) och Matorgie och Biradito i Kungsträdgården (fRedag), allt detta i goda vänners lag, Kungsan och alla dessa stånd med mat, där delikata saker såldes till en ringa kostnad var nog snäppet trevligare än Pubbesöket, på en skala får toRsdagen en het 8:a och fRedagen en het 9:a, kanske kommer löRdagen att generera en 10:a....:-)

Detta skulle ha fått en fortsättning, men saker ändrades under min vistelse i storstaden och jag kom inte hem till ön som jag skulle, utan Vasastadens gator blev en bilverkstad för den Amerikanska bilvärlden, så det kan bli.....!

Bland mycket annat som snurrade i min skalle under vistelsen hos 1:an K, så visade sig mitt Amerikanska åk från sin rätta sida och slutade att fungera under lördagens senare hälft, batteritorsk var ordet och min "plastson" fick offra sin myskväll och sovmorgon på söndagen för att hjälpa gubben hem till kobben, dock kommer han att få plåster på dettta lilla sår, återgäldning sker vid hemkomst från Tyskland, mer behöver inte sägas, dock hävdar skribenten att det Amerikanska åket ger skribenten kärlek även under korta åkturer (funderar på att skaffa en ny fläktrem, inte original, men vem bryr sig...?), liknelser och antydningar får ni själva fundera över, morgondagen som är den dag då ni läser detta, kommer att generera minimal inkomst från arbete men under Midsommarhelgen kommer den att erbjuda behagfull njutning i min nya "Checkinpoint" Biragarden i Visbys Beverly Hills, sug på den och cykla gärna över för ett nattligt "samtal"....:-)

Kommer att uppdatera denna sida under båtresan över i morgon eftermiddag, tills dess säger jag bara : Tja ba.....!

Grumpy (Chevy) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar