Besökare idag


fredag 8 februari 2013

Förklaring utan förklaring, att jaga bäver eller följa elefant, det är dagens fråga...?


God Helg, som man brukar säga när det faller på, i detta fall beror det snarare på en 18-årig Glenlivet som står här vid Skribentens sida, dock lär den inte stå så där länge till, som flickan sa och log...J Just nu ler livet och jag har hållit mig ifrån Facebook under några dagar, ja, inte helt ifrån, utan tittat in någon gång...! Jag väljer nu Twitter i stället som kräver mindre text och är betydligt snabbare när man har något på hjärtat. Skälet till detta redovisades innan jag fullbordade handlingen, dock uppstod några missförstånd, så för att förtydliga mitt drastiska ställningstagande så repeteras skälet här:
Den senaste tiden invaderades min sida av bilder från gamla bokmärken med rosor, nallebjörnar, änglar, och små jävla molntussar...L Det var inte så att det dök upp någon då och då, utan varje gång jag loggade in så var det spaltmetrar med denna skit, dessutom har ju Facebook skapat en Like-knapp men inte lagt till möjligheten att klicka på en hata-knapp, kanske var det i detta läge lika bra, för då hade jag haft fullt jobb med att klicka på den...J
 Alla dessa bilder hade texter inflätade i bilden, dessa texter var fåniga, på gränsen till vomberingsbara, författade av amatörpoeter som baserar texten på gamla talesätt och empatidrömmar i en salig blandning, dessutom tidvis endast olika formulering med samma sörja,  som på Skribenten bara fick fel verkan och irriterade den gamla surgubben, från och med nu skall jag börja köpa gamla bokmärken med likvärdiga motiv och tända min vedspis med skiten...J
Dessutom skapade mitt inlägg en fråga om även katter ingick i mitt utspel, inga hundar eller katter stör mig, så länge det inte ingår texter som hänvisar till splittrade urval från kloka tänkare hopsatta av "gulliga" personer som aldrig skulle vilja någon något illa, men endast under förutsättning att individerna inte gör intrång i deras dagliga sfär...L Om så skulle vara fallet så gäller inte dom vackra orden, förmodligen är det dom som skriver sura lappar i tvättstugan, dom suger ganska hårt, som flickan sa och log...! Ni som redovisar era egna djur och bilder på dom är absolut inte den grupp som omfattas av Skribentens vomberingsreaktion, min ide om Facebook är att jag får veta vad NI sysslar med, inte vad sunkiga flummfilosofer  lägger upp på Google, vill jag ha dom bilderna så kan jag hämta dom själv...! Nu blir det ämnesbyte:

Nu pågår en aktion för frigivandet av Dawit som har varit fängslad i Eritrea, jag sympatiserar med herren ifråga så tillvida att han borde få åka tillbaka till Sverige, eller i alla fall få en rättegång, eftersom han trots allt numer är Svensk medborgare och dessvärre också har kvar sitt medborgarskap i Eritrea, dock har jag jävligt svårt att förstå att en snubbe som har flytt från förföljelse från just Eritrea är så jävla korkad så att han åker tillbaka dit, dessutom är han fortfarande Eritriansk medborgare, hur fan tänkte han där...? Hur som helst, min levnadsguru, Martin Kellerman (som ritar Rocky, notering för er som aldrig läser visdomsord i albumform) har nu lämnat sin kloka kommentar till detta enligt bilden till vänster...! Skribenten som följer Martin på Twitter var tvungen att lämna sin synpunkt på detta genom att skriva: Skräcken för Sverige verkar svalna, kanske läge att hota med Aftonbladet...? Jag undrar varför någon ens skulle tänka tanken att Eritrea och dess styrande skulle bry sig om vad vi tycker om någon som fortfarande anser sig vara medborgare i detta land, så jävla Palmeflummigt så jag häpnar, tror någon människa i detta land att vi skulle ha något att säga till om i detta fall...L Varför skulle ett litet land i ett korrumperat Afrika lyssna på en Svensk regering, patetisk tanke...! Fast det är klart, många Svenska socialdemokrater tror väl fortfarande att Olof Palmes engagemang i Vietnamkriget var det som fick USA att tänka om...J Såg på TV att ingenting har förbättrat Amerikanarnas geografikunskaper så mycket som deras krig i världen...J


Just nu snöar det konstant och Skribenten ser minst två timmars jobb i morgon förmiddag med att förpassa "skiten" till ett område som inte ligger i våran dagliga väg, Mullvaden anser att detta är allt annat än värdigt för en katt som inte har låda inomhus, han klarar att kvarta med benen i kors i cirka ett och ett halvt dygn, men sen måste han ut...L Det töade några dagar och gör det fortfarande , även om det ligger precis runt 0:an och han fick chansen att gräva upp trädgårdslandet som dessvärre består av riktigt svart jord, detta visar sig varje gång han kommer in genom luckan i uterummet...J Såg dessutom på TV att två kaniner som får "jobba" ifred kan bli 3,2 miljoner på tre år, dessutom sa dom att om man bara äter kaninkött så kan man dö av svält, detta beror på att köttet bara innehåller proteiner och kroppen behöver kolhydrater och vitaminer för att bryta ner proteinerna, alltså förbrukas dessa och därmed dör man...! Bäverkött däremot kan få människan att torka ut, i alla fall så påstår Skribentgurun att så är fallet, trots hans förfinade raggningsrepliker fick han inte smaka "bäver" på två år och kände sig helt uttorkad...J

Skribenten har idag förföljt "bäver" vilket inte är särskilt svårt med tanke på att dom färdas i trafiken med snigelfart, mellan 45 och 50 kilometer i timmen på 80-väg är inte så trevligt, kan under protest accepteras om dom håller sig till höger, men alla verkar centerpartister och föredrar mitten...? Om man inte vågar köra bil i sådant här väder, varför gör man det då...? Skall nu detta skrivas i djurform så verkar alla "elefanter" ha mer trafikempati än "bävrarna", Skribenten har inte behövt köra om någon med "snabel" idag på 7 mil...? Tolkar man detta rent statistiskt, då borde det vara lättare att köra bil i Indien och Afrika än i närheten av trädrika insjöområden...?

Kanske bäst att sluta skriva nu innan man blir klassad som mansgris, fast det uttrycket borde väl vara borta nu och ersatt av "hengris", under alla omständigheter så säger jag bara: God Natt eller God Morgon, beroende på när ni orkar ögna igenom denna ödmjukt skrivna rapport...J
Grumpy (Änglahataren) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar