Besökare idag


torsdag 3 januari 2013

Juljäveln och Nyårshelvetet är över, nu gäller det bara att hålla sig undan från arbete så länge det går...:-)


Tjenare kamrater..!
Jag hade ju sagt att jag skulle återkomma i mellandagarna, nu är jag här igen, fast nu är det andra mellandagar än dom jag menade då. Men det blir inte alltid som man tror, väldigt ofta blir det som Hälften vill, fast ibland är det lika bra, för det Skribenten tror och vill kanske inte är 100% rumsrent, fast vem avgör det, ja vist ja det var ju Hälften. Nu är det ju mellandagarna mellan Jul och Påsk, men va fan, mellandagar som mellandagar, vem bryr sig...J Hur som helst med det, all snö har smält, gatorna är nu fulla av sand och alla barn har lämnat föräldrarna i sin ensamhet, vi har fått ett nytt år som förmodligen blir lika sunkigt som det förra, skulle det vara någon förbättring på det så återkommer jag om det under året, alltså Nådens År 2013...L
Till att börja med så kan jag tala om att 1:an K´s insamling till Statsmissionen inbringade 6.000:- mot tänkta 5.000:-, så trots det låga antalet givare så hittade några empatiska individer dit och bidrog..J Julen avlöpte som vanligt i huset och vi fick besök av Sixten, han gjorde vad som stod i hans makt för att få spinn på Mullvaden, till sist tröttnade Mullvaden och sa några väl valda ord till "lillskiten" som sen fick respekt för den snart 14-årige kattbonsen. Ytterdörren blev sen farligt område, eftersom Mullvaden kom in den vägen...J Att vara kattunge på bortaplan är ingen lek, för den gamla surkatten i huset hatar lek, han hatar allt som inte betyder omedelbar mat...!

3:an E lämnade oss redan på Juldagen och blev därmed berövad glädjen att delta i familjefesten hos Smågårde auktionshus...J Inte mycket blev inropat om man bortser från blandat gods för 6.200:-, ska jag vara ärlig så bojkottade även 1:an K och 2:an M tillställningen, så det var bara Skribenten och Hälften som förlustade sig där...J Dock var barnen så pass sugna på utbudet så vi ropade in en del på kommission för deras räkning, lite gener har man väl lämnat i arv, men fortsätter detta så föreligger risk att generna blir det enda arv som blir kvar, bortsett från ett 50-tal väggklockor, några hundra vaser och ett par hundra tavlor av blandad kvalitet...J
Nu lämnar vi detta känsliga ämne och övergår till en Nyårsafton, ska man vara helt ärlig så var den som dom tidigare 50 man kommer ihåg, fast en del av dom tidiga kommer man ju bara ihåg fragment av, Skribenten som sätter ärligheten främst valde att avge ett antal nyårslöften som baserar sig på sådant som man kan leva upp till, dessa blir enligt följande:

1. Skall bara dricka öl när jag är riktigt sugen.

2. Kommer inte att dricka Whiskey som har en lagringstid under 12 år.
3. Skall äta godare mat med fetare såser under hela året.

4. Skall köra mer bil än förra året.

5. Kommer att röka minst 10 cigaretter om dagen.

6. Skall göra ett seriöst försök att gå upp ett par kilo under året.
En snabb analys på detta ger vid hand att punkterna 1, 2 och 3 inte är någon större uppoffring eftersom jag redan gör detta, fast håller igen...J Lyckas jag med nummer 3, då kanske nummer 6 kommer av sig själv, smart jävel den här skribenten..! Nummer 4 och 5 kommer också att passa varandra, eftersom jag alltid röker i min Amerikanska dröm...J Ser man på helheten, då ser man en Skribent som vet vad han vill, dessutom är löftena bortsett från nummer 6 så gott som ohotade...J Först hade jag tänkt att jag skulle gnälla mer på min omvärld, men insåg att det skulle bli jävligt svårt, så det löftet föll bort..!

På tal om gnäll, så måste jag påtala att Centerpartiet vill få med på sin agenda att dom skall propagera för borttagande av skolplikten, fri invandring och månggifte, detta vill dom ha med i sitt partiprogram och jag önskar dom lycka till...J Kanske borde man låta utföra någon form av sinnesundersökning på individen som kom på iden, för att inte tala om dom som valde att gå ut med detta i media, vad fan gör dom..? Sen när fick dom för sig att dom skulle röstfiska åt SD...L Hur i helvete kan ett parti som redan nu sitter i skiten tro att dom skall kunna öka i medlemsantal genom ett sådant uttalande, Skribenten varken kan eller vill förstå hur dom tänker där, men opartisk som jag är säger jag bara: Lycka till i kommande riksdagsval...J
Ursäkta mig, jag försvann en kortare stund, detta eftersom jag insåg att Nyårslöftet låg risigt till, så jag gick och tog en bira och en cigg, alldeles strax skall jag dessutom frossa i lite mat, snön har lämnat oss helt här på ön och vedåtgången sjunker kraftigt, en svag glöd lyser dock i kakelugnen och Hälften står vid spisen, Mullvaden njuter sovande av värmen i denna Visbyidyll, snart är det söndag och det är auktion i Klintehamn, livet leker helt enkelt...J

Snart är det dessutom ryggläge som flickan sa och log...J Nu lämnar jag er mitt herrskap och återgår till mitt torftiga leverne, må lycka och medgång följa er detta eländiga 2013, hoppas helgerna har varit till behag, för det gillar man ju, behag alltså...J Sov Gott eller God Morgon, helt som det passar er tidsrytm..!
Grumpy (Nyårslovaren) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar