Besökare idag


fredag 29 juni 2012

Tänkte förstöra eran fredag, men förstör ert liv senare i helgen....:-)


Så har då ytterligare en vecka gått av nådens år 2012, intet är sig likt, i alla fall inte i ”Sundströms Hörna” för där håller jag och grannen G på och sätter upp ett ljudplank till ”en sporthandlare” här på ön, en alldeles eminent konstruktion som skall absorbera trafikljud när sporthandlaren och hans sambo förlustar sig vid poolen, här hemma är det inte heller sig likt, eftersom Almedalsveckan snart börjar, detta betyder att kreti och pleti skall kasta ”skit” på varandra och lova stora förändringar under den tid som kommer…?

Det kluriga med att vara politiker är att man kan uttala sig om saker som man inte har en jävla aning om, dessutom är det alltid någon annan politiker som kommer med ett nytt löfte strax efteråt, detta har det goda med sig att då glömmer pressen vad han innan sa och han behöver aldrig mer oroa sig för att det skulle bli verklighet, det vore kul om pressen gjorde en sammanställning av alla löften som ”sunkhjärnorna” lovar, sen skulle varje medborgare kunna kryssa för allteftersom löftena infrias (ja, eller hur…L), lite som när man gör en lista för att gå till butiken, skillnaden är bara den att den listan går att pricka av…J

Man kanske skulle ta och bli partiansluten, men då gäller det att välja ett parti som man kan jobba upp sig i snabbt, en klar kandidat i det läget borde vara KD som behöver ”oss religiösa” som kan styra partiet med fast hand, jag är fan i mig som klippt och skuren för detta uppdrag, undrar vilka förmåner man kan suga ur samhället om man är en ödmjuk partiledare för KD här på ön, skulle det vara nödvändigt så kan jag konvertera till någon av dom religioner som listas här på sidan om texten, man får inte vara alltför jävla nogräknad när man skall tjäna pengar på en "god" sak, flexibilitet är ju som bekant en nödvändighet i det politiska livet, det gäller att vända kappan efter vinden, Skribenten får kolla upp det här och återkomma om den saken senare, tjenare…J

Hemma är inget som förut, Hälften kom hem, nu städas det överallt och den där nya tvättmaskinen snurrar som den ska, men den är klart opålitlig eftersom den går nästan ljudlöst, Skribenten som är kraftigt hörselskadad av sågar och andra maskiner blir lätt nervös av saker som jobbar i tysthet, den gamla maskinen visste man i alla fall när den gick, för den lät som en smärre flygattack över Belsen när den centrifugerade, sådant blir man trygg av, det är lite som att backa med bilen, skramlar det då vet man att något stod i vägen och man slipper bli besviken över någon ”liten” buckla i efterhand eftersom man har hört smällen…J

Men som sagt grannen G och Skribenten jobbar just nu ihop, det handlar om ett mindre byte av tjänster i byggnation, han åker bil med mig och får stå ut med Skribentens trafikvokabulär som inte är en merit vid tillsättningen av den Gotländska partiordföranden hos KD, men lite skit får man ta om man får åka Amerikanskt, han anser dock att jag överreagerar i trafiken, men där har han fel, för jag reagerar i trafiken, den dag jag överreagerar då får han överväga att tänka om när det gäller ordval…J Jag är inte perfekt som trafikant utan i min ödmjukhet snarare en gudagåva och ett stort föredöme om bara dom andra jävlarna fattade bättre…J

Jag skrev på fejjan under veckan om en eldsjäl på östra delen av ön som hade blivit ”uthängd” på någon anonym sida på nätet med namn och personnummer, vissa fick nog det intrycket att jag sympatiserade med metoden, men så är definitivt inte fallet, jag är motståndare till personliga angrepp om man inte kan stå i offentligheten med sin åsikt, men alla har rätt att uttala sig om saker som man tycker är felaktiga om man själv uppger sitt namn…! Det som retade upp mig var att någon jävla kärring genast uttalade sig och sa att sidan hade kopplingar till Sverigedemokraterna, fast hon stunden innan påstod att allt var anonymt, antingen känner kärringen personerna bakom sidan (skumt i sådana fall), eller så var det ett försök till att smutskasta över 4 % av Sveriges befolkning…? Kärringjäveln borde hängas ut med namn och personnummer, fast det håller jag mig för god för…J

Såg i tidningen att MP och M nu har kommit överens om att ”papperslösa” flyktingar skall ha rätt till fri sjukvård i Sverige, märkligt ställningstagande anser jag, betyder det att alla som tar sig in och lever illegalt i detta land skall få fri sjukvård och att staten skall stå för kostnaden om dom inte uppger personnummer, nästa besök på Vårdcentralen kommer jag att bryta på Svenska och säga till dom att Reinfeldt och Fridolin skall ha fakturan…L Massor av Svenska medborgare får inte vård i rätt tid, men det goda med alltihop blir ju att Reinfeldt och Fridolin aldrig mer behöver betala för sin sjukvård, 12 ”papperslösa” och båda har uppnått ”Högkostnadsskyddet”, där har dom tänkt till…J

Hela Sverige verkar ha blivit dränkt under juni månad, men den stackars Skribenten som vill ha lite nattregn varje natt har bara fått 34 mm sedan slutet av maj, varav 29 mm kom i söndags/måndags, dessutom har soljäveln under dagen och gårdagen bränt Skribentens rygg, faktiskt ganska naturligt att man nu är som en grillad kyckling, dom har heller ingen smak, non taste of the century har jag alltid sagt om dom flygande ”kräken” som inte ens kan flyga…L Vädret har alltid varit en viktig sak i Skribentens liv, varför vet jag inte men jag kan som en anekdot berätta att redan på den tid som jag såg Hälften för första gången (på Folkhögskolan 1972) så hade jag en plan att studera meteorologi, plan B var att bli frikyrkopastor, givetvis i rent vinstsyfte, hm, kanske borde återuppta det nu när pensionen närmar sig och partiledarposten hos KD skall testas…J

Medan dessa rader präntas så kommer mitt efterlängtade nattregn, vi får se i morgon om det blev något att tala om, gräset tar emot varje droppe med glädje, man kan ju alltid hoppas att det kommer att blöta ända ner i roten, som flickan sa och log…! Nu skiter jag i detta, jag har egentligen en del att gnälla om också, men väljer att låta er ha det lugnt den dag som i dag är och väljer att återkomma i helgen, senast söndag med det riktiga ”svidet” som då kommer att ta upp den Svenska skolan och idiotiska politiker, främst på det lokala planet…J

Till dess får ni klara er med Sov Gott eller God Morgon, glöm inte att Gratta 1:an K som fyller år 30/6, detta firas utan föräldrarna för första gången på länge, har ni tid över kan ni ju poppa in till henne med lite presenter, dom har hon nog plats för…J

Grumpy  (Fredagsödmjuka) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar