Besökare idag


måndag 11 juni 2012

Om någon begriper sig på tekniken hos hushållsapparater, då är det Hälften...:-)

Så har då ytterligare en helg kutat förbi med raketfart i Skribentens soldränkta liv, både jag och gräsmattan hade uppskattat ett par dagar med nederbörd, inte för att jag lider av torka, jag har fortfarande en större mängd vätska kvar sen min utflykt till marschrikets berömda alkoholpråm, men den stackars gräsmattan lever nu enbart på dom allmosor som Skribenten och Hälften betalar en förmögenhet för hos den skandalomsusade s.k. Region Gotlands VA-avdelning (jag kan se framför mig hur "kräken har som dagsnöje att bevaka våran vattenmätares 1000-tals frivarv medan dom fulla av pervers njutning gnuggar sina giriga fingrar och ler i "mjugg", jävla girigbukar), fortsätter den här torkan så blir sommarens kostnader för vatten långt dyrare än kostnaden för skribentens ”vätska”, tittar jag på väderprognosen för kommande vecka så inställer sig genast funderingar på om inte det hade varit bättre med en ”pipeline” med H2O från fastlandet till den här kobben än en gasförande sådan i Östersjön…J
Annars kan man nog säga att Mullvaden verkar vara den som mest uppskattar solen just nu, han har ju problem med den evighetsprocess som hemmets renovering har blivit, häromdagen blev det fastställt att även delar av köket, trapphuset och övre hallens väggar får ny väggkulör, eller för att uttrycka sig enkelt, mer jävla målarjobb, Hälften målar just nu möbler i ett rasande tempo och Skribenten tvingas avstå från sitt invanda veckohelgssoffvilande (långt ord) med Dagens Nyheter inom behagligt armsavstånd, för att avsluta förklaringen om kattens uppskattning av solen, så är det så att han hellre tillbringar sitt nuvarande livsuppehälle utomhus än inne i röran, ja, om man bortser från att Skribenten friterade Rödspätta i lördags, detta kände han tydligen genom färglukt och ytterväggar, det tog honom 3 sekunder från solsovande till dreglande position på 3:an E´s stol vid matbordet, vi har nämligen ett väldigt fint bordsskick i denna numera lilla familj, till och med Mullvaden sitter på bestämd plats när han känner doften av födoämne som passar hans ”enkla” kosthållning, endast haklapp och bestick saknades, tydligen är friterat det som just nu är hans favorit på husets enkla meny…J

Öppnade ett konto hos Bukowski´s under förra veckan, inga problem där och kontot var klart för användning inom mindre än en halvtimme, vilket Skribenten anser är ett bevis på att verksamheten sköts om på ett exemplariskt sätt och att dom håller den service som man kan förvänta sig av en etablerad storaktör inom auktionsvärlden, men man tog en kreditupplysning på Skribenten och skrev sedan detta i mailet till mig:

Claes Sjölin.
Ert konto är nu godkänt för att lämna bud via bukowskis.com.
För att kunna lägga bud högre än 3 000 000 kr/300 000 €, vänligen kontakta kundtjänst.

Vad fan menar dom med detta, betyder det att man inte är betrodd som kreditvärdig, fan vad en del är känsliga så fort det handlar om nålpengar…J Maskinen som tvättar Skribentens paltor rasade under gårdagen, konstig maskin som jag aldrig har förstått mig på, dock verkar det vara en eminent uppfinning, man lägger paltorna i en korg i tvättstugan och sedan ligger allt snyggt och färdigt i byrålådorna inom några dagar, hur detta fungerar i verkligheten vet jag inte riktigt, men kanske kan Hälften förklara det bättre, hon är ofta inne hos den där apparaten så hon har säkert sett hur det fungerar…J Jag var dock och beställde en ny sådan (alltså apparat, inte Hälft) hos en återförsäljare som kunde leverera en som klarar 8 kilo nerskitad Skribentbeklädnad i ett svep, den skulle ha kommit den 14:e förra månaden, dock har den blivit försenad, men skall anlända denna vecka, Skribenten kan förstå att det tar tid att tillverka en maskin som kan lyfta ur smutstvätt ur en korg, dosera tvättmedel, tvätta och skölja, torka och stryka, mangla lakan och örngott, sortera och dessutom bära upp tvätten till byrån och sortera den i respektive lådor, fantastisk maskin, måste vara en man som har kommit på detta underverk…J Hur skulle mänskligheten klara sig utan oss män…J

Idag är det åter igen måndag, jag sitter här och trycker på tangenter fast jag borde utföra en massa annat, jag skall slipa våra nytillverkade och nyspacklade gardinkornischer och grundmåla dom en gång till innan Hälften färdigstryker dom, jag är inte betrodd att ge dom den finnischen som dom enligt Hälften ska ha, sen måste jag också ta tag i ett ljudplank som skall sättas upp i stan, detta skulle jag ha gjort för flera veckor sedan, men har blivit försenad av hemmets försköning och är lite samvetstyngd av detta, så i slutändan blir nu ni lidande av detta och får leta efter något annat att läsa, för jag avslutar denna skrift med att referera till den berömda flickan: Se till att få det gjort, så att slutbetalningen blir gjord, som hon sa och log…J Fick ett mail av grannen G som ville påvisa att dom numera tillverkar damkläder som skall ge äldre snuskgubbar mer njutning än av hårda spelkonsoller, tänk vad vår värld är omtänksam mot oss äldre herrar...J

Till sist, God Morgon eller God Natt, hur och när ni läser detta avgör vilken fras som passar bäst, Mullvaden hälsar från sin plats i soldiset att ärlighet är en dygd som har försvunnit i dessa tider, annat var det förr, då kostade man på sig en annons oavsett summan, sköt om er och era vänner, jag återkommer när jag har fått mer information om hur tvättmaskinen fungerar…J

Grumpy (Tvättmaskinsfunderaren) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar