Besökare idag


fredag 22 juli 2011

Sär skrivning börjar bli jobbigt, tycker i alla fall den här skribenten......!

Grundkurs i skrivandet utan att råka ut för särskrivningen lyder enligt följande: Om man säger sockerkaka, då får man fan inte skriva socker kaka och om det heter motorcykel så kan man fan i mig inte skriva motor cykel o.s.v.........:-)

Skriv som du talar och ge fan i mellanslagstangenten (mellan slags tangenten....?), gärna stvfel, men inte särskrivning, hela texten blir söndertrasad av skiten (kanske borde jag ha skrivit: Sönder trasad avskiten...?) Nog om detta, men blir det inte bättring, då återkommer jag i ämnet....:-) När jag tänker efter, så har jag nog gnällt om detta tidigare, fast tjatar man inte så händer inget, så en gång till kan inte göra saken sämre, för något sämre finns inte.......!

Annars är det inte mycket att reta upp sig på om man nu kan bortse från skyhöga bensinpriser, dessa gör att Skribentens och Hälftens loppisrundor har kortats ner avståndsmässigt, vilket inte är särskilt roligt...:-)

Något som däremot var roligt och trevligt var Åsk/Blixtkaoset under gårdagskvällen som ledde till att alla i huset (+gästerna, Grannen G och 2:an M´s kompis snälla E) samlades i uterummet med en större bunt bira samt lite Wirre och tände ljus och den spriteldade spisen, sedan spelades "Idiotkunskap" under högljudd samvaro, KANON, ser fram mot nästa oväder......:-)

I kväll kommer 3:an E hem med flyg till ön för att ha en välbehövlig semester, men redan runt 18.00 kommer 2:an M´s pojkvän V och skall vara här över helgen, det gillar vi.....!

Just nu är arbetsfördelningen i huset enligt följande: Hälften sliter med städningen och den late Skribenten utövar knapptryckning och låssas vara jävligt upptagen (fick just nu en ingivelse som säger att så är det nog ofta....!) Men man ska väl göra det som funkar och Skribenten och städning funkar inte särskilt bra ihop, dock funkar han bra ihop med dagar som innehåller ett R...:-)

Jag hade ingenting att skriva om ifall jag ska vara ärlig, dock blev jag så krokig på särskrivningarna, så jag blev tvungen att uttala mig.......:-)

Ha en bra helg och akta er för starka drycker, typ aceton och syror, resten kan man dricka utan problem....:-)

Grumpy (Öl drickaren i ytter området av Visby) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar